В закладі дошкільної освіти медичне обслуговування здійснюється відповідно до:

Закону України «Про дошкільну освіту»·

Положення про дошкільний навчальний заклад (п. 30 – 32, 40);

Постанови кабінету Міністрів України від 14.06.2002 р. №826 «Порядок медичного обслуговування дітей у дошкільних навчальних закладах»,

Спільного наказу МОЗ та МОН України від 30.08.2005 р. № 432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі»,

Статуту дошкільного навчального закладуПоложення про медичний кабінет .docx

План медико – профілактичної роботи включений до річного плану роботи закладу

Результати роботи аналізуються та використовуються для подальшої роботи:

складання плану щеплень, корекції харчування для дитини, пересаджування дітей відповідно до стану зору, лікування від гельмінтів та проведення місячника боротьби з гельмінтозом, роботи з батьками, працівниками.

Антропометричні вимірювання та оцінка фізичного розвитку дітей проводяться в установлені строки:

·дітей раннього віку – 1 раз в місяць,

·дітей дошкільного віку - 1 раз в квартал, про що робляться записи в Журналі антропометрії та медичній картці дитини (ф. 0-26).

Диспансерний огляд дітей, які знаходяться на обліку проводиться у дитячий поліклініці дільничним педіатром. У ДНЗ є Журнал диспансерного огляду по захворюванням, в якому обліковано результати оглядів.

І раз в рік старша медсестра звіряє данні в дитячій поліклініці.З профілактичною метою, планомірно, проводяться огляди дітей на педикульоз та коросту. Старша медична сестра проводить такий огляд 1 раз на тиждень та контролює щоденні огляди, що проводяться вихователями вікових груп та ведення ними записів в Журналі оглядів на педикульоз та коросту.

Облік захворюваностів закладі проводиться на підставі довідок лікаря про захворювання дитини . В медичних картках дітей ведуться записи з огляду на час відсутності дитини в ДНЗ.

Аналіз захворюваностіпроводиться щомісячно, підсумок підводиться за рік та узагальнюється наказами завідувача по закладу. Складені діаграми, які дозволяють наглядно побачити ріст або зменшення захворюваності по роках.Результати аналізу захворюваності та ведення профілактичної роботи заслуховуються на виробничих нарадах, засіданнях ради ДНЗ, батьківських зборах та під час звіту завідувача.Проводиться санітарно – просвітницька робота, форми й теми різноманітні, відображають актуальні проблеми. Проводяться бесіди, консультації, виступи на педрадах, батьківських зборах. Ця інформація висвітлена в Журналі обліку з гігієнічного виховання, куточках для батьків, санбюлетні.

Медична документація ведеться згідно до номенклатури справ ДНЗ № 325, всі журнали оформлені відповідно до вимогІнформація, що до відсутності дитини у дитячому закладі з різних причин:

1. Якщо дитина захворіла батьки зобов’язуються відразу повідомити вихователю групи, або адміністрації ДНЗ про причини відсутності дитини.

2. Якщо дитина відсутня у дитячому закладі більше 3 днів, обов’язкова довідка від педіатра якшо батьки зверталися до лікаря.

3. Якщо дитина відсутня у дитячому закладі 1 місяць, без поважної причини, вона відраховується, попередньо повідомивши батьків.

4. З початку літнього оздоровчого періоду дитині надається змога оздоровлення і невідвідування дитячого закладу за наявність заяви на необхідний період.

Щоденний ранковий прийом дошкільників до закладу проводять вихователі, які опитують батьків про стан здоров′я дітей. Медична сестра за показаннями оглядає зів, шкіру і вимірює температуру тіла дитини. Прийом дітей у ясельні групи здійснюється особою, яка має медичну освіту. Виявлені при ранковому фільтрі хворі і діти з підозрою на захворювання в ЗДО не приймаються; хворі, виявлені протягом дня, ізолюються. Залежно від стану дитина залишається в ізоляторі до приходу батьків або госпіталізується.

Але основна проблема полягає в тому, що не всі захворювання можна виявити відразу, в ході огляду. У даній ситуації відповідальні батьки: якщо є підозра на захворювання, то дитину в дитячий заклад приводити не потрібно. Може трапитися і так, що хвороба може розвинутися не відразу і зовнішні ознаки можуть не проявлятися: відсутність температури, кашлю, нежиті – тільки загальне нездужання. І якщо дитина приходить в такому стані, то клінічна картина може розгорнутися не відразу, а через 2-3 години або ближче до обіду, або до вечора. У цій ситуації дитина оглядається медсестрою, викликаються батьки, і дитина відправляється додому.Дитина не вважається хворою при наявності в неї незначних слизових виділень, при нормальній температурі тіла, при нормальному стані горла.Але бувають й суперечливі моменти. Вони зазвичай виникають у випадках, коли спостерігається незначний нежить, кашель, шкірні висипання, коли виникає питання, чи це інфекційна шкірна хвороба, чи то прояв дерматиту.Дитина починає скаржитися на головний біль, підвищується температура, кашель, нежить, відчувається загальне нездужання: поганий сон, поганий апетит, поганий настрій. Якщо виникає набір цих симптомів, то дитину в садок вести не треба. Треба звернутися до лікаря і визначити, чи варто відвідувати дитячий заклад або якийсь час залишатися вдома. Ці симптоми можуть виявлятися за добу до того, як у дитини розвернеться клінічна картина. Якщо є вірусна інфекція, то за 2-3 години.

Основні заходи, що проводяться медичним персоналом

- Щоденний амбулаторний прийом з метою надання медичної допомоги (при необхідності)- Виявлення захворілих дітей, своєчасна їх ізоляція- Надання першої медичної допомоги при виникненні нещасних випадків

При будь-якому вірусному захворюванні (вітрянка, краснуха, скарлатина, кір тощо) у когось з дітей в групі, в цій самій групі оголошується карантин.

У цей час, діти ходять тільки в свою групу. У загальні зали (музичний, фізкультурний) дітей не пускають. Гуляють строго на своєму майданчику. Вихователі повинні стежити, щоб не було близького контакту з дітьми з інших груп. І можливо навіть можуть зменшувати час прогулянок карантинних груп, щоб, знову таки, не перетинатися з іншими групами.У карантинні групи не беруть нових дітей.

Як правильно підготувати дитину раннього віку до вступу в ЗДО

- Передусім слід організувати життя дитини в сім'ї відповідно до режиму дня, якого дотримуються в дошкільному закладі.

- Добре, якщо ви зацікавите дитину дитячим садком, викличете бажання туди йти.

- Дитина значно легше пристосовується до умов суспільного виховання, якщо в сім'ї оволодіє елементарними навичками самостійності.

- Дуже важливо навчити маля гратися.

- Одна з головних причин труднощів перших днів дитини в яслах - недостатній досвід спілкування з іншими дорослими і дітьми.

- Значну увагу слід приділяти розвитку мовлення дитини.

- Старайтеся оформити дитину в дошкільний заклад хоча б за два - три тижні до виходу матусі на роботу, щоб можна було поступово збільшувати тривалість перебування дитини в яслах.

Кiлькiсть переглядiв: 350